Prezentujemy kilka przydatnych wskazówek, które pomogą w pełni wykorzystać wizyty podczas targów. Czego zdecydowanie nie robić, a co wypada zrobić. Czytajcie uważnie. W drugiej części artykułu publikujemy to, czego nie powinno się robić.

 

Czego nie robić?

 

1. Nigdy nie spodziewaj się, że „ogarniesz” całe targi za jednym zamachem. Nawet na najmniejszą imprezę możesz potrzebować aż dwóch dni lub co najmniej dwóch połówek dni. Z natury wystawy czy targi są okazją do spotkania odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie. Możesz to bardzo dobrze wykorzystać do swoich celów. Jednak można także bardzo szybko sfrustrować się, kiedy nie jesteś w stanie porozmawiać z najważniejszymi, dla ciebie, osobami podczas targów.

 

2. Jeśli to możliwe, to zawsze zaplanuj dwie połowy dnia. W ten sposób zwiększasz swoją szansę na spotkanie tej najważniejszej dla ciebie osoby. Także masz szansę, aby wrócić i sprawdzić czy nie pominąłeś jakiegoś stoiska wystawienniczego, o którym chcesz wiedzieć więcej.

3. Skup się na spółkach, które przyszedłeś zobaczyć. Będziesz zaskoczony wielością zupełnie różnych rodzajów firm oferujących podobne usługi. Jednak warto rozważyć też zapoznanie się z ofertą mniej znanych firm, które dobrze rokują na przyszłość. Jednak nie pozwól się od razu przekonać do wszystkiego. Zachowaj otwarty umysł, ale z dystansem.

 

4. Nie rezerwuj zbyt wielu spotkań. Jeśli planujesz to do tego stopnia, że masz ustawione jedno spotkanie po sobie, to z pewnością zły pomysł. Jest to najlepszy sposób, aby przekuć swoją obecność na targach na porażkę. Prawdopodobnie będziesz spóźniony na każde z zaplanowanych spotkań. Choć trzeba wykorzystać większość czasu, jaki masz w planie, to nie przesadzaj z tym. Zdobądź się też na losowe spotkania i bycie elastycznym. Jest coś co trzeba z siebie dać i coś co otrzymasz podczas targów. Sądzę, że większość osób uczęszczających na targi zrozumie to bez zbędnego wyjaśniania.

 

5. Nie bój się zostać „opanowanym” przez wystawcę czy targi. Nie bój się nawiązywać kontaktu wzrokowego. Pamiętaj kontakt wzrokowy, uśmiech i szybka rozmowa może stać się nieocenionym sposobem do znalezienia klienta lub partnera biznesowego lub przynajmniej być dobrą wymianą pomysłów i rozwiązań.

 

6. Nie marnuj informacji z wystaw i targów. Torbą pełne in broszur i kieszenie wypełnione wizytówkami, to nie śmieci, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. To cenne źródło informacji, nie marnuj ich, zatem. Podziel się nimi z kolegami, jeśli nie potrzebujesz kontaktu lub informacji już zgromadzonych w swoich bazach, w przypadku jeśli już znasz jakąś organizację lub masz tam kontakty. Przecież z pewnością nie wziąłbyś nawet pół informacji, jeśli nie byłbyś przekonany, że firma, od której bierzesz ulotkę, nie przyda ci się w przyszłości.

 

Część 1 artykułu

 

Zdjęcie dzięki: targi.krakow.pl

Polecane wpisy