Rozrywka staje się główną siłą napędową dzisiejszej gospodarki; zabawa wdarła się niemal we wszystkie jej dziedziny. Scena targowa jest zaś niewątpliwie jednym z najlepszych miejsc do zabawiania klientów. Poprzez elementy rozrywki możemy łatwo zwabić zwiedzających na swoje stoisko. W gąszczu różnorodnych firm z branży staramy się przyciągnąć uwagę uczestników targów w najbardziej oryginalny sposób. Nudny z założenia udział w imprezach targowych jest zatem urozmaicany wszelkimi działaniami promocyjnymi, zachęcającymi przechadzających się po halach ludzi.
Zastanówmy się zatem, w jaki sposób zainteresujemy zwiedzających swoją ekspozycją, nie rozbijając wcześniej banku.
1. Zacznij myśleć jak Disney
Walt Disney był bez wątpienia wielkim twórcą. Wszystko, czego dotykał, zamieniało się w coś pasjonującego, kolorowego, tryskającego energią. Działalność Disneya jest kontynuowana – dziś The Walt Disney Company to największa na świecie korporacja mediowa, która olśniewa i rozbawia milionem swoich produktów, usług, filmów, parków rozrywki.
Co takiego robi Disney, co każdy powinien naśladować? We wszystko wstrzykuje elementy rozrywki, tworząc obrazy wywołujące uśmiech na twarzach odbiorców. Jego pracownicy poddawani są rygorystycznym szkoleniom, dzięki czemu szeroko znani są ze swojej uprzejmości, wesołości i umiejętności rozwiązywania problemów.
Planując zatem przedtargowe działania marketingowe, musisz zacząć myśleć jak Disney. Wszelkiego rodzaju działalność promocyjna musi być pierwszorzędna, kreatywna i profesjonalna. Przede wszystkim naucz swój personel targowy entuzjazmu i chęci pomocy zwiedzającym. Niemiłe doznania na stoisku mogą zniszczyć wszystko, nad czym tak ciężko pracowałeś przez cały rok.
2. Spraw, aby Twój udział w targach był niezapomnianym przeżyciem
Twoje stoisko musi być urokliwe. Kolor, kształt, dźwięk, zapach i wszelkiego rodzaju widowiska na Twoim stoisku sprawią, że będzie ono niezapomniane. Bądź kreatywny, oryginalny, dowcipny, autentyczny i spraw, aby zwiedzający poczuli, że to właśnie do nich kierowana jest Twoja oferta. Wszystko, co robisz, powinno służyć nawiązywaniu emocjonalnych kontaktów z klientami. Jeśli Twój przekaz zostanie przez nich dobrze odebrany, zasiejesz ziarno, które zaowocuje długotrwałą współpracą.
3. Twój udział w targach powinien być interakcyjny
Jeśli umożliwisz zwiedzającym bezpośredni dostęp do prezentowanych na targach urządzeń, ich obsługę, możliwość poznania działania danego urządzenia, zwiększysz tym samym prawdopodobieństwo późniejszego zakupu produktu. Pamiętaj jednak, aby w testowaniu urządzeń na targach znalazły się elementy zabawne.
Zdjęcie dzięki: land.allears.net