Nowym klientom oraz tym którzy nas już znają warto pokazać się na targach. W przypadku większości branż obecność jest obowiązkowa, a nasza nieobecność może spowodować utratę klienta. Każde takie wydarzenie wymaga odpowiedniego przygotowania. Oto nasze osiem złotych rad dotyczących udziału w targach
1. Jak wybrać targi oraz co określa ich popularność/prestiż?
Zakres targów powinien pasować do towaru jaki na nich prezentujemy. Poza tym muszą skupiać firmy z tej samej branży, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji. Ponadto produkty muszą być dopasowane do specyfiki kraju. Z kolei jeżeli chodzi o popularność i prestiż, to świadczy o nich średnia powierzchnia stoiska, czyli jak wiele jest dużych stoisk. Liczy się także rodzaj i jakość zabudowy, liczba wystawców i ilość odwiedzających. Warto zwrócić uwagę na nagrody oraz ilość edycji danych targów.
2. Gdzie znaleźć informacje o targach?
Oczywiście internet. W przypadku większych imprez łatwiej znaleźć informacje. Jeżeli chodzi o mniejsze wydarzenia trudniej je zdobyć, jednak nie jest to niemożliwe. Mimo wszystko trzeba śledzić to co dzieje się na rynku targowym, biorąc pod uwagę jak bardzo zmienna jest ta branża.
3. Jak się przygotować?
Stoisko estetyczne oraz robiące wrażenie jest w dzisiejszych czasach standardem. Musi posiadać elementy prezentujące naszą firmę, a przestrzeń powinna być rozplanowana. Poza tym trzeba zwrócić uwagę na obsługę stoiska, aby wiedziała co i jak ma przedstawić. Można rozważyć zatrudnienie hostessy czy tłumacza jeżeli jest taka konieczność.
4. Kto powinien być naszym reprezentantem?
Osoby na stoisku muszą być komunikatywne i posiadające wiedzą o firmie i ofercie. Jeżeli firma jest z doświadczeniem i działające na rynku lata dobrze, aby obsługa była złożona z osób które miały już wcześniej kontakt z klientem.
5. Gadżety i materiały promocyjne
Materiały informujące o działalności naszej firmy, ofercie, produktach są niezbędne. Dużą popularnością cieszą się też różne gadżety. Od długopisów po kubki i cukierki. Możliwości jest wiele, liczy się kreatywność która pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji.
6. Jakie dodatkowe usługi warto wykupić?
W zależności od branży i możliwości warto już przed imprezą pomyśleć o reklamie. Poza tym mając duży budżet lepiej wykupić miejsce w centrum hali. Jeżeli jesteśmy w stanie to warto wyłożyć więcej pieniędzy, aby stoisko było widoczne, banery znajdowały się wyżej. Przed imprezą dowiedz się czy jest możliwość wykupienia miejsce w katalogu papierowym lub elektronicznym.
7. Kiedy wykupić miejsce na targach?
Mówiąc krótko kilka miesięcy przed targami. Dzięki temu zapewniamy sobie wystarczająco dużo czasu, aby wszystko zapiąć na ostatni guzik. Zdarza się, że istnieje wtedy możliwość wyboru miejsca na hali. Oczywiście są targi na które można się zgłaszać do ostatniej chwili jeżeli są tylko wolne miejsca.
8. Targi międzynarodowe
Warto brać udział w targach międzynarodowych. Dzięki temu możemy poznać zagraniczną konkurencję, ale i nowe sposoby tworzenia czy reklamowania produktu. Poza tym rozszerzamy tym obszar poszukiwania klientów.
Osiem złotych rad to mała ściąga dla każdego wystawcy. Stosując wszystkie te rady nasza firma na pewno osiągnie sukces, a na pewno zbliżymy się do założonego celu.