Mamy szczerą nadzieję, że wyciągnęliście poważne wnioski z naszych niedawnych przestróg przedtargowych oraz targowych. Dziś czas bez ogródek wskazać momenty potargowe, które przesądzają o niepowodzeniu całego przedsięwzięcia. A przecież tak łatwo ich uniknąć!
1. Odkładanie w czasie ponownego kontaktu z klientami poznanymi na targach
Kontakt potargowy z klientami obecnymi na imprezie jest zazwyczaj traktowany drugorzędnie. Zmęczeni chcielibyśmy odpocząć, a pracy po targach wcale nie ubywa… Im dłużej jednak będziesz jednak odkładał kontakt z uczestnikami targów, tym marniejsze będą efekty uczestnictwa w imprezie.
2. Pominięcie grupowego podsumowania
Im więcej zbierzesz informacji na temat uczestnictwa w danych targach, tym łatwiej będzie Ci przygotować się do kolejnej edycji. Zaraz po zakończeniu imprezy targowej należy zatem spotkać się z personelem biorącym w niej udział w celu dokonania oceny wyników. To może zaowocować w przyszłości.
3. Zajęcie się wyłącznie bieżącymi sprawami
Oczywiście masz mnóstwo obowiązków na głowie, a Twoja firma prężnie się rozwija. Nie możesz jednak zapomnieć o tym, by co jakiś czas zatrzymać się, cofnąć o kilka kroków i spojrzeć na firmę z perspektywy czasu. Porównuj, oceniaj, wyciągaj wnioski… Musisz wiedzieć, jaki wpływ na rozwój mają targi, w których bierzesz udział. Takie retrospekcje okażą się nieocenione, gdy przyjdzie pora na planowanie. By trafnie przewidzieć przyszłość, musisz najpierw dobrze przeanalizować przeszłość!