Ostatnio pisaliśmy o najczęstszych błędach przedtargowych. Dziś przestrzegamy przed błędami popełnianymi już na miejscu. A przecież od tych cennych chwil na hali targowej zależy tak wiele!
1. Ignorowanie potrzeb zwiedzających
Zdarza się, że goście targowi odnoszą wrażenie, iż personel jest niemal zmuszany do udzielania im wszelkich informacji. Dlatego też odchodzą od zadawania zasadniczych pytań odnośnie produktów. Przez to nie uzyskują wystarczających informacji na temat Twojej oferty. Dlatego musisz pamiętać, że odpowiednie przygotowania przedtargowe oraz szkolenie personelu jest niezwykle ważne.
2. Zbędne rozdawanie ulotek i katalogów
Personel, który nie ma jasno określonych obowiązków na stoisku targowym bądź też czuje się nieswojo rozmawiając z klientem, często zajmuje się za rozdawaniem ulotek bądź gadżetów. Jednakże katalogi stanowią pewien rodzaj bariery w przeprowadzaniu rozmów. Zasadniczą sprawą przy dokonywaniu wyboru personelu targowego jest zatem ich stosunek do bezpośrednich kontaktów z klientem oraz posiadana wiedza na temat firmy i jej oferty.
3. Brak odpowiednich gadżetów dla klientów
Doskonałym sposobem na zwabienie klientów na stoisko są rozdawane na targach gadżety. Upominki powinny być przede wszystkim łatwo identyfikowane z Twoją firmą. Warto zaopatrzyć się w różne gadżety (dla różnych grup klientów). Upominki powinny być traktowane jako pewien rodzaj nagrody za odwiedzenie stoiska, pamiątka uczestnictwa w targach bądź wyraz wdzięczności za współpracę czy też uzyskane na targach informacje, jak również sposób zachęcenia do współpracy (w przypadku nowych klientów).
4. Nic ciekawego
Większość firm prezentuje podobne produkty w podobny sposób. Spróbuj zatem wyróżnić się w hali. Podkreśl, co wyróżnia Twoją ofertę i dlaczego warto skorzystać właśnie z niej. Każdy element Twojego planu uczestnictwa w targach łącznie z promocją, stoiskiem i personelem powinien budzić ciekawość i robić jak największe wrażenie.
5. Zbyt liczna załoga na stoisku
Przedsiębiorstwa często wysyłają zbyt wielu przedstawicieli na imprezy targowe celem zebrania jak największej ilości informacji na temat prezentowanych produktów czy konkurencji. Wszyscy ci pracownicy tłoczą się na stoisku, nierzadko przewyższając liczbę gości targowych. Dlatego też przed wyjazdem na targi każdy z pracowników powinien otrzymać jasne wskazówki odnośnie udziału w imprezie. Należy dbać o to, aby w określonym czasie na stoisku znajdował się jedynie właściwy personel.