Polska Izba Przemysłu Targowego znalazła się w gronie laureatów konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017! PIPT zajęła drugie miejsce w kategorii „Najlepsza Inicjatywa Wspierająca: dla inicjatywy, która najlepiej wspiera targi jako branżę (przemysł)” – za włączenie światowej kampanii Global Exhibitions Day 2017 do działań krajowej kampanii „Targi Dają Więcej” (TDW). To niewątpliwie wyraz uznania dla naszego zaangażowania i wielu inicjatyw podjętych przez PIPT w ramach kampanii promocyjnej UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego. To zarazem ważne wyróżnienie dla samej kampanii promującej targi pod nazwą „Targi Dają Więcej” realizowanej przez Polską Izbę Przemysłu Targowego już drugi rok (od 2016).
Organizatorzy ustanowili następujące kategorie konkursu:
1. Most Creative Activity (Najbardziej Kreatywne Działanie): dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu
2. Highest Profile Online Activity (Przedsięwzięcie online o największej skali): w uznaniu dla najbardziej ambitnej inicjatywy marketingowej zrealizowanej w sieci
3. Biggest Scale Physical Activity (Największe Przedsięwzięcie o Szerokiej Skali): dla najbardziej spektakularnej akcji realizowanej w realu
4. Industry Impact Award (Najlepsza Inicjatywa Wspierająca): dla akcji, która najlepiej wspiera targi jako branżę
Od listopada 2016 r. do czerwca 2017 r. PIPT prowadziła intensywne działania kampanii GED17. Kampania ruszyła w Polsce w końcu XI 2016 r. Uczestnicy Zimowego Zjazdu PIPT otrzymali pamiątkowe koszulki z logo GED17 oraz ubrani w te koszulki wzięli udział w Biegu PIPT. W akcję GED17 włączyło się też 130 studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którzy w połowie grudnia zdawali na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich egzamin z przedmiotu „targi i wystawy”. Dwa zespoły studentów wybrały GED17 jako temat prezentacji egzaminacyjnej.
Po przygotowaniu materiałów promocyjnych GED17, od lutego do czerwca 2017 r. zarówno na stronie polfair.pl, targidajawiecej.pl, jak i fanpage’u TDW, PIPT nagłaśniała kampanię GED17. Izba uznała, że kampania „Targi Dają Więcej” to doskonałe narzędzie promocji, które z jednej strony przysłuży się globalnej akcji UFI, z drugiej zaś pokaże ważne miejsce polskiego rynku targowego na targowej mapie Europy i świata oraz doskonałą współpracę PIPT z międzynarodowym środowiskiem targowym i UFI.
Biuro Izby wraz z grupą operacyjną kampanii TDW zaprezentowało na stronach internetowych polfair.pl, targidajawiecej.pl oraz na profilu FB TDW wszystkie materiały promocyjne wyprodukowane przez UFI (w języku angielskim) i przez PIPT (w języku polskim, na bazie plików udostępnionych przez UFI): logotyp GED17 w różnych wersjach, informacje prasowe, kluczowe komunikaty i statystyki, tzw. fabrykę pomysłów, infografiki oraz ulotki promujące komunikaty i statystyki przemysłu targowego. Materiały te PIPT przekazała także swoim Członkom, z prośbą o włączenie się w działania. Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w kampanii i wsparciem dla branży targowej miały dostęp do tych materiałów na polfair.pl
Szczegółowe informacje o prowadzonych działaniach GED17 były na bieżąco przekazywane do UFI. Informacje o nich PIPT prezentowała także we własnym serwisie internetowym. Po zakończeniu akcji GED17 w dniu 7 czerwca 2017 roku, ustanowionym jako data święta, PIPT dokonało podsumowania wszystkich działań i opublikowało obszerną informację prasową na ten temat.
Co najbardziej przykuło uwagę?
Warto dodać, że wśród działań z inicjatywy firm targowych, UFI zauważyło dwa polskie pomysły. Pierwszy to zgłoszona osobno przez PIPT do konkursu EW / UFI gra planszowa „Targi. Taktyka. Okazja” autorstwa Jacka Kisiały z krakowskiej firmy Extend Vision. Drugi to publikacja przez Międzynarodowe Targi Poznańskie wirtualnej okładki magazynu targowego „Global Exhibitions News”, z możliwością wstawienia własnego zdjęcia. Gra planszowa do tego stopnia spodobała się magazynowi Exhibition World, że przedstawił ją na swoich łamach. Inicjatywa MTP została zaś wpisana na listę wszystkich interesujących działań GED17 z całego świata, aktualizowanej na bieżąco, po otrzymaniu informacji od stowarzyszenia targowego z danego państwa.
Konkurs Global Exhibitions Day Awards 2017, ustanowiony w tym roku i organizowany przez magazyn targowy „Exhibitions World” (partner medialny UFI) wraz ze Światowym Stowarzyszeniem Przemysłu Targowego, miał na celu wyłowienie i uhonorowanie najrozmaitszych kreatywnych inicjatyw, które pojawiły się wokół kampanii Global Exhibitions Day 2017, informacja o których trafiła do EW oraz UFI.
Laureaci konkursu zostaną przedstawieni w najbliższej edycji magazynu Exhibition World.