Speaker at Business Conference and Presentation.

Przedstawiamy Państwu kolejną część Poradnika Konferencyjnego. Mamy nadzieję, że będzie on niezwykle przydatnym narzędziem w pracy każdego Organizatora imprez.

CZĘŚĆ II

WYBÓR DOSTAWCÓW

To kluczowa kwestia wpływająca na powodzenie przedsięwzięcia. Porównując oferty nie zapomnijmy upewnić się, czy usługi są na podobnym poziomie.

zadania Termin realizacji (przed imprezą) komentarz
Przygotować krótką listę dostawców 4-6 miesięcy Najwygodniej skorzystać z propozycji Confero.pl
Rozesłać zapytania o oferty 4-6 miesięcy Warto rozpocząć od agencji (o ile planuje się korzystać z ich usług), następnie hotele, ośrodki, transport, catering, sprzęt nagłaśniający i AV.Przygotować co najmniej 3 propozycje dla każdej kategorii. Upewnić się, czy jest to wystarczająca liczba propozycji do porównania.
Wybrać dostawców 3-4 miesiące Negocjujmy ceny! Porównując oferty należy upewnić się, czy dostawcy oferują usługi na zbliżonym poziomie!
PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW Obejmuje zarówno przygotowanie informacji dla prasy, jak i materiałów i identyfikatorów dla uczestników imprezy.
Przygotować i rozesłać pierwsze informacje o imprezie 4-6 miesięcy Mają zachęcić odbiorców do uczestnictwa
Przygotować listę wybranych mediów 3 miesiące
Opracować i rozesłać komunikaty prasowe 3 miesiące
Opracować i rozesłać ponowne powiadomienia prasowe 2-3 miesiące Powiadomienia powinny zawierać: informacje o imprezie, warunki uczestnictwa, informacje o miejscu odbywania się imprezy.
Określić system identyfikacji uczestników oraz oznaczenie miejsca imprezy 1-2 miesiące
Przygotować materiały rozdawane uczestnikom imprezy 1 miesiąc
Przygotować identyfikatory, wejściówki, karnety 1 miesiąc
Przeprowadzić odprawę zespołu i współpracowników 1 tydzień
KOORDYNACJA WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI Dobrze zorganizowana współpraca, sprawna komunikacja i szybki przepływ informacji są kluczem do sukcesu. Im więcej dostawcy będą wiedzieli na temat potrzeb, tym lepiej będą mogli je zaspokoić.
Skontaktować się z głównymi dostawcami (centrum kongresowe, hotele) 3-4 miesiące Dobrze jest przedstawić program oraz wymagania z nim związane (tj. wymagana liczba sal, powierzchnia na catering itp.)
Opracować zasady rejestracji oraz wymeldowania gości 2-3 miesiące Jednocześnie ustalmy zakres odpowiedzialności personelu za poszczególne zadania.
Ustalić: warunki płatności, sposób płatności, poszczególne elementy, rachunków 2-3 miesiące Dokonajmy ustaleń z księgowością w tym zakresie.
Zorganizować odbiór gości z lotniska oraz jak najszybszą odprawę 1-2 miesiące Dowiedzmy się, czy mogą wyniknąć trudności z otrzymaniem wiz przez gości zagranicznych. Trzeba zaplanować rozwiązania.
Wybrać i kupić upominki dla uczestników 3 miesiące
Upewnić się, czy posiadamy wszystkie niezbędne zezwolenia, prawa autorskie, licencje, itp. 3 miesiące Trzeba uwzględnić znaki towarowe oraz prawa do wykorzystania muzyki.
Określić zapotrzebowanie na personel na miejscu imprezy, rozdzielić zadania 3 miesiące
Sporządzić plan wykorzystania powierzchni 3 miesiące Uwzględnijmy sale konferencyjne, balowe, rozmieszczenie uczestników w każdej sali
Ostatecznie potwierdzić ustalenia z dostawcami 1-2 miesiące Należy pamiętać o dokładnym przeczytaniu umowy! Zwrócić uwagę na warunki i terminy anulacji, itp.
Przygotować ostateczny program imprezy i powiadomić wszystkich dostawców 2-4 tygodnie
Polecane wpisy