Przypomina Pan sobie jakieś ciekawe eventy, które miały miejsce na terenie Targów Kielce w ostatnich sezonach wystawienniczych? Bo przecież dobry event to taki, o którym jest głośno, który jest komentowany, wspominany przez innych.

Podczas ostatnich rolniczych targów Agrotech atrakcją na stoisku firmy New Holland były tancerki, niczym z brazylijskiego karnawału. Występy taneczne gromadziły prawdziwe tłumy zwiedzających. Rok wcześniej, na tych samych targach, firma Case IH zaprosiła magika Macieja Pola. Była też ciekawa konstrukcja z mówiącą głową, która odpowiadała na techniczne pytania, dotyczące prezentowanych maszyn.

Znana marka Solaris, podczas tegorocznych targów transportu zbiorowego TransExpo, zaprosiła na występ zespółu Audiofeels. Podczas ubiegłorocznego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego firma Lockheed Martin zbudowała swój event wokół atrakcji jaką był symulator najnowszego myśliwca F-35. Wrażenia z kabiny pilota i możliwość odbycia symulowanego lotu oraz lądowania, sprawił, że wiele osób, wspomina to do dziś. Mógłbym tak wymieniać jeszcze długi czas. Wniosek – ciekawych eventów podczas targów jest naprawdę wiele.

Czyli to sam pomysł na event wydaje się być kluczowy?

Czasem nie należy wyważać otwartych drzwi. Paleta możliwości event marketingu jest szeroka. Wysoką pozycję w Polsce zajmują w niej właśnie targi i wystawy. Zamiast kreować nowe i niesprawdzone pomysły na wykorzystanie eventu w promocji swojej firmy, dobrze na początek spróbować wejścia na rynek przetartą ścieżką. Udział w targach i wystawach biorą osoby mocno zainteresowane daną tematyką czy daną branżą. Firmy mają pewność, że w gronie setek zwiedzających znajdują się ich potencjalni klienci. Co więcej, oni sami pokazują się w towarzystwie konkurencji – i na jej tle mogą się wyróżniać bądź nadal stać w tyle.

Co jest ważniejsze, idea czy sposób prezentacji?

Należy pamiętać, że to firmowe „targowe królestwo”, ma zwracać uwagę, zainteresować i zaprosić do zapoznania się z ofertą. Ostatni etap to przyciągnięcie najbardziej zainteresowanych zwiedzających za pomocą wewnętrznego eventu zorganizowanego na stoisku. Spektakl muzyczny, gra świateł, atrakcje, kolor, dźwięk – wszystko co będzie inne niż otaczające zwiedzających kolejne ekspozycje targowe może wpłynąć na sukces.

Dziękujemy za rozmowę. Rozmawiała Jaga Kolawa

Dr Andrzej Mochoń – Prezes Zarządu Targów Kielce. Dzięki jego zaangażowaniu Targi Kielce stały się drugim ośrodkiem targowym w Europie Środkowo-Wschodniej i najbardziej rozpoznawalną marką regionu świętokrzyskiego. Należy do grona twórców znanego na świecie MSPO – Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego. Jest również pomysłodawcą Międzynarodowych Pokazów Lotniczych Air Show w Radomiu. Jako szef spółki wystawienniczej Targi Kielce bierze udział w kreowaniu rynku targowego w kraju i jego wizerunku w Europie. Od maja 2016 roku pełni funkcję prezesa CENTREXU – Europejskiego Stowarzyszenia Statystyki Targowej.

Zdjęcie dzięki: bcc.org.pl

Polecane artykuły