Wiesz już pewnie, jak wystawić na targach własne stoisko – ale to nie wszystko. O powodzeniu często decydują szczegóły. Warto mieć w pamięci kilka ważnych wskazówek, tak, by pobyt na targach przebiegał bez nieprzyjemnych niespodzianek.
- Pamiętaj o szczegółach. Jak nie pogubić się w masie dokumentów i informacji? Skorzystaj z notesu. Żeby szybko znaleźć potrzebne telefony, nazwiska, spotkania itd. użyj kolorowych znaczników. Rób notatki po każdej rozmowie, także telefonicznej. Zapisz czas rozmowy, nazwisko rozmówcy, krótko zanotuj czego dotyczyła rozmowa i do czego się zobowiązałeś.
- Przeczytaj katalog targowy od deski do deski. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje: terminy, adresy firm, informacje o noclegach i transporcie. Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z organizatorem targów.
- Pilnuj terminów! Przegapiony termin to dodatkowe koszty. Urządzanie stoiska w ostatniej chwili pociąga za sobą większe wydatki. Jeśli zgłosisz się do organizatorów dostatecznie szybko, możesz liczyć na zniżki.
- Ważne dokumenty spakuj w swoim bagażu, nie ze stoiskiem. Umowy, formularze zamówień, potwierdzenie nadania przesyłek powinieneś mieć przy sobie. Jeśli chcesz pokazać na targach komputerowe prezentacje, zrób dodatkowe kopie i weź je ze sobą. Nie zapomnij notesu z telefonami, w jednym miejscu zapisz numery do obsługi Twojego stoiska.
- Spakuj narzędzia. Pakując elementy swojego stoiska nie zapomnij o narzędziach potrzebnych do jego rozstawienia. Przygotuj osobne pudło podpisane „otworzyć najpierw”. Powinny się w nim znaleźć także: apteczka pierwszej pomocy, coś do jedzenia i do picia. Przyda się też papier i przybory piśmiennicze.
- Podpisz każde pudło. Powinny się na nim znaleźć: nazwa firmy, adres i telefon kontaktowy. Możesz też zaznaczyć co znajduje się w każdym pudle – to ułatwi rozpakowywanie.
- Zrób sobie dobry PR. Dobrze obmyślona informacja dla mediów oszczędzi Ci tysiące złotych, jakie musiałbyś wydać na reklamę. Zaplanuj event z myślą o dziennikarzach. Zadbaj o patronat medialny. Stwórz pakiety informacyjne dla dziennikarzy. Staraj się ułatwić dziennikarzom pracę. Kluczem do powodzenia jest wczesne zaplanowanie kampanii. Dowiedz się jakie media i jacy dziennikarze będą obecni na targach. Najszybciej dowiesz się tego w dziale PR organizatora targów. Zrób listę dziennikarzy i roześlij zaproszenia. Dowiedz się, w czym się specjalizują i czym mogą być szczególnie zainteresowani. Zastanów się nad tym, co chcesz im przekazać. Przygotuj informację prasową. Musi się w niej znaleźć informacja, która sprawi, że dziennikarze spośród setek stoisk odwiedzą właśnie Twoje. Pomyśl, co zainteresowałoby czytelników, słuchaczy, widzów. Wyróżnij się. Można „udostępnić” dziennikarzom eksperta, z którym będą mogli zrobić wywiad na temat oferowanych przez Ciebie usług lub produktów. Najlepiej podać wtedy konkretny termin (godziny, w których ekspert będzie odpowiadał na pytania).
- Zarezerwuj stoisko już teraz! Zajrzyj do kalendarza stoiska.pl i przeszukaj targi według branży. Znajdź coś dla siebie i do dzieła!
Zdjęcia dzięki: praca.targirzeszowskie.pl, upload.wikimedia.org
Polecane wpisy