Obserwator rynku wystawienniczego może być zaskoczony. Targi znikają! Czy faktycznie? Po uważniejszym przyjrzeniu się imprezom wystawienniczym okazuje się, że jesteśmy świadkami swoistej transformacji tradycyjnych targów w kongresy, sympozja, salony, festiwale, show.
Imprezy przybierają postać wydarzenia, gdzie trwa zabawa, multimedia przykuwają oko, a silne bodźce rozgrzewają emocje. Targi zamieniły się w wydarzenia, eventy. Jeszcze kilkanaście lat temu odbywały się kilka razy w roku we wszystkich większych ośrodkach targowych na terenie kraju. Obecnie każdego dnia tysiące imprez w halach targowych, ale i centrach kongresowych, ośrodkach wczasowych, salach hotelowych, restauracyjnych, sportowych, kulturalnych tworzy niekończący się maraton spotkań. Główni bohaterzy tych wydarzeń pozostają niezmienni: oferenci, klienci i produkt.
Powszechny dostęp do informacji zmienił wiele. W wirtualnym świecie znaleźć można setki podobnych firm, oferujących podobne produkty, na podobnym poziomie jakości i ceny. Łatwa i niedroga możliwość wykreowania dowolnego wizerunku w mediach elektronicznych sprawia, że w sieci na podobnym poziomie postrzegania może zaistnieć każdy. Finansowy czy organizacyjny próg wejścia w obszar mediów elektronicznych jest stosunkowo niski. Weryfikacja autentyczności zawartych w sieci treści jest trudna. Sprawny grafik może w dowolny sposób zwizualizować wybrany produkt, pracowity copywriter stworzy ciekawy, pochwalny tekst o wybranym produkcie. Tekst ten następnie powielony będzie w nieco zmienionej formie na setkach stron internetowych. Goście na eventach targowych poszukują potwierdzenia tych zawartych w sieci treści. Wiarygodność partnerów handlowych staje się w dzisiejszych czasach przedmiotem szczególnej wagi. Jak się okazuje, w świecie elektronicznej wymiany informacji bezpośredni kontakt twarzą w twarz – w czasie eventów targowych – staje się niezastąpioną i szczególnie cenioną ze względu na wiarygodność formą komunikacji.
Odwiedzający eventy targowe to coraz częściej pośpiesznie wkraczający w życie zawodowe przedstawiciele pokolenia Y. Cechą znamienną generacji Y jest to, że chce natychmiast otrzymać to, czego oczekuje. Typowego przedstawiciela pokolenia cyfrowego nie bawi długa korespondencja z kolejnymi przedstawicielami handlowymi. Oczekuje on konkretu: możliwości natychmiastowego, samodzielnego przekonania się co do oferty firmy, którą się interesuje.
Eventy wystawiennicze w swojej nowoczesnej postaci wspomnianych powyżej kongresów, targów, show i festiwali dają możliwość błyskawicznej weryfikacji oferty i partnera. Budzą zaufanie, tworząc doskonały klimat dla relacji biznesowych. Nowoczesny charakter eventów wymusza dostosowanie form uczestnictwa firmy do zmieniających się oczekiwań gościa.
Zapraszmy do śledzenia strony. Niedługo opublikujemy kolejną część materiału, w której dowiedzą się Państwo, czym kierować się przy wyborze imprezy, a także jak uatrakcyjnić swoje uczestnictwo w evencie targowym, aby być zauważonym przez gości.