Niezależnie od wielkości firmy, wydarzenia, targi stanowią doskonałą okazję do zebrania potencjalnych klientów, sprzedaży produktów, budowania relacji z partnerami i wiele więcej. Taki event może uzupełnić inne działy firmy, takie jak promocji, sprzedaży czy marketingu. Jednak w przeciwieństwie do innych form marketingu, podczas targów masz okazję do spotkania swojego klienta twarzą w twarz, a czy to nie jest coś, czego właśnie potrzeba twojej firmie?
Udział w targach daje wiele korzyści dla firmy. W zależności od celów, jakie chcesz osiągnąć, tak konstruujesz komunikaty, stoisko czy ulotki, żeby cel wystawowy został zrealizowany. Tak oto pięć powodów, których można użyć, aby przekonać swojego szefa, żeby zainwestować w marketing targowy.
Zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Udział w targach jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dla twojej formy na dotarcie do odbiorców. Według badań sondażowych przeprowadzonych w USA przez Exhibit Surveys Inc. średni koszt przeznaczony na gościa targowego wynosi 120 funtów, podczas gdy średni koszt rozmowy na polu sprzedaży wynosi 195 funtów. Matematyka jest prosta.
Mniej pracy, więcej satysfakcji. Prowadzenie sprzedaży podczas imprez wymaga mniej wysiłku. Około 54% spośród wszystkich zamówień złożonych podczas targów nie wymagają dodatkowej wizyty i zabiegów prowadzonych przez pracowników (według innego badania przeprowadzonego przez Fundację Badań McGraw-Hill).
Świeże twarze. Ludzie w ankietach Exhibit Surveys mówili, że tylko 12% firm na stoiskach to wystawcy, z którymi mieli wcześniej kontakt przez 12 miesięcy poprzedzających targi. W związku z tym 88% to nowe poszerzenie perspektywy odwiedzających targi. Ponadto 82% odwiedzających kupuje produkty lub usługi firmy, a 49% planuje kupić te produkty lub usługi.
Przewaga konkurencyjna. Targi oferują firmom kolejna okazję, do wyróżnienia się spośród tłumu konkurencji. Możesz przyćmić konkurencję z pomocą dobrze wyszkolonego personelu stoiska, przyciągającym wzrok elementom stoiska i sumiennym kontakcie po targach. Ponadto, uczestnicy targów mają możliwość porównania ofert z konkurencją. Więc to jest twoja okazja, żeby wskazać, że twój produkt jest lepszy od innych
Oszczędność czasu. Można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów w ciągu trzech dni, niż dział sprzedaży nawet w ciągu trzech miesięcy. Spotkanie z klientami twarzą w twarz przy stoisku jest również najszybszym sposobem na budowanie relacji.