Głównym założeniem każdych targów jest spełnienie celów zarówno handlowych jak i wizerunkowych. Ważne, że targi mogą pomóc nam budować również wizerunek firmy. Wiele marek w swojej strategii całą swoją uwagę skupia na celach finansowych tu i teraz. A w końcu to jak patrz na nas klient przynosi korzyści lub straty długofalowe.

Targi to dość znany i popularny sposób na bezpośredni kontakt z klientem. Obecnie ich organizacja to także narzędzie promocji, które umożliwia realizowanie wielu celów komunikacyjnych i marketingowych. To sprawia, że na tle innych narzędzi komunikacji targi znacząco się wyróżniają. Dzięki prezentacji produktu czy usług „na żywo”, czy też realizowaniu w ramach stoiska dodatkowych atrakcji, u zwiedzających mogą powstać silne przeżycia i emocje. Pamięć to coś co może zniszczyć, ale i ugruntować na rynku firmę. Dlaczego? Powodem tego jest fakt, że klient jeśli pozytywnie nas zapamięta to jest nadzieja że do nas wróci. Firma dzięki targom może zyskać nowego i jednocześnie lojalnego klienta, a w pewnym stopniu przyczynią się do wykreowania marki wystawiającego się podmiotu.

 

  1.      Plan

Udział w targach musi być dla nas jednoznaczny z planem i procesem jego realizacji. Po pierwsze określ cele, wybierz odpowiednie targi, ustal budżet targowy, sposób w jaki będzie prezentowana oferta oraz zaprojektuj odpowiednie, atrakcyjne stoisko. Nie zapomnij również o odpowiedniej obsłudze. Należy mieć na uwadze, że każde działanie związane ze stoiskiem jak i jego aranżacja, jak i wszelkie materiały muszą być w stu procentach spójne z  komunikacją marki, jej strategią i wizerunkiem.

  1.      Wygląd stoiska fundament tworzenia wizerunku

Na początku klient nas widzi. Z tego względu to w jaki sposób marka zaaranżuje swoje stoisko oraz wydarzenia odbywające się w jego obrębie, ma kluczowy wpływ na uzyskane efekty wizerunkowe. Kluczowymi elementami są atrakcyjność wizualna stoiska oraz jego funkcjonalność przestrzenna. Właśnie to decyduje o tym, czy odwiedzający zechcą do nas podejść. Już z daleka stoisko powinno przyciągać uwagę osób obecnych na targach, ponieważ te pierwsze kilka sekund patrzenia na nas mogą zadecydować, czy klient będzie chciał  zapoznać się z ekspozycją wystawiającej się firmy. Elementy pozwalające wyróżnić daną ekspozycję na tle innych, to na przykład zastosowana kolorystyka, widoczność znaku graficznego wystawcy, wielkość roll upów czy innych form reklamowych, kształt stanowiska oraz jego oświetlenie. Nasz wygląd ma znaczący wpływ na to jak wyobraża sobie naszą marką klient, z czym nas kojarzy i czy jesteśmy wystarczająco charakterystyczni by zapaść w pamięć.

  1.      Zespół obsługujący stoisko

Wygląd stoiska to jedno, ale nie wolno zapomnieć jak bardzo ważna jest obsługa. Należy przywiązywać dużą wagę do starannej selekcji członków zespołu targowego. Zespół powinien też mieć świadomość celów, jakie postawiono przed wystąpieniem targowym. Dobrze, aby obsługa została odebrana jako wiarygodna, uczciwa ale przede wszystkim zaznajomiona z marka i produktem. Ludzie którzy u nas pracują muszą stwarzać obraz osób solidnych, ponieważ nasza marka będzie właśnie z nimi kojarzona.

Budowanie wizerunku to ciężkie zadanie jednak bez tego żadna firma nie będzie w stanie funkcjonować na rynku. Jego tworzenie to nie tylko działania podjęte w czasie targów, ale również przed. O tym przeczytacie w naszym kolejnym tekście.

Źródła: https://nowymarketing.pl/a/12930,targi-a-budowanie-wizerunku-marki

https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/jak-zbudowac-pozytywny-wizerunek-firmy/

Polecane artykuły