1. Lokalizacja stoiska
Wydawać by się mogło, że to w którym miejscu w hali zlokalizowano nasze stoisko nie ma większego znaczenia. Wręcz przeciwnie. Jeżeli w miarę szybko będziemy decydować się na konkretne wydarzenie i będziemy mieli możliwość wyboru warto ustawić stoisko tak, aby uwzględnić odległość od wejścia głównego, wyjścia, toalet, restauracji oraz miejsca rejestracji gości. Jeżeli przewidywana jest na imprezie konferencja dobrze ją także wziąć pod uwagę. W końcu i tam są obecni nasi klienci.
2. Pomysł na stoisko
Warto zastanowić się jak powinno prezentować się nasze stoisko. Nie tylko powinno się wyróżniać, ale i przyciągać potencjalnych odbiorców. Wart jednak pamiętać, aby nie przesadzić z elementami dekoracyjnymi, ponieważ istnieje spora szansa, że odstraszymy klientów. Stoisko powinno być dopasowane designem zarówno do branży jak i aktualnych trendów.
3. Wyróżnij się
Targi to najlepsza okazja do wybicia się na tle konkurencji. Dlatego należy zrobić wszystko by przyciągnąć do siebie klienta. Warto więc zadbać o atrakcję, która przyciągnie gości do stoiska na przykład pokaz, degustacja lub prezentacja procesu produkcyjnego. To przyciągnie więcej ludzi do nas, a jak wiadomo ludzi ciągnie tam gdzie jest tłum. Dzięki temu może uda się nam zagościć w pamięci odbiorców na dłużej.
4. Jakość stoiska
Jakość powinna być dla nas priorytetem jeśli chodzi o zabudowę. Mówiąc krótko w tym aspekcie trzeba być perfekcyjnym. Nie możemy niczego przeoczyć i ważne, aby zwracać uwagę na najmniejsze elementy. To przecież nasza wizytówka. Poza tym dobrze przygotowane stoisko łatwiej przekona klientów do wysokiej jakości usług czy produktów oferowanych przez daną firmę.
5. Miejsce do kontaktu z klientem
Rozmowa jest bardzo ważna, w szczególności w handlu. Przy projekcie zabudowy obok jakości równie ważna jest funkcjonalność. Bardzo ważną kwestią dla stoiska powinno być miejsce gdzie porozmawiamy z klientem. W końcu obsługa musi być na najwyższym poziomie. Przydatny jest barek, przy którym można przystanąć i zamienić kilka słów z klientami i wręczyć im przy okazji swoje materiały promocyjne.
6. Gadżety
Gadżety reklamowe to podstawa każdych targów. Długopisy czy kubki z logiem swojej firmy to fajny pomysł, aby klient nie odszedł od nas z pustymi rękami. Fajnym pomysłem są także słodycze z firmowym znakiem. Równie dobrze sprawdza się rozdawanie próbek naszego produktu.
7.Dobrze przygotowana obsługa
Ludzie to ważny element stoiska, bez niech żadna nawet największa firma nie osiągnie sukcesu. Obsługa powinna być profesjonalna i jak najlepiej przygotowana. Przed wyjazdem musimy określić cele, jakie chcemy osiągnąć za pomocą udziału w targach. Należy pamiętać, aby przygotować pracowników na to jak powinni rozmawiać z klientem i jak archiwizować kontakty.
Jeżeli spełnimy wszystkie siedem kroków, to gwarantujemy że nasz udział w targach przyniesie sukces. Zawsze przed targami trzeba jednak poświęcić ogromnie dużo czasu na to, aby wszystko dokładnie i precyzyjnie zaplanować.