Na temat tegorocznych Targów Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej NATURA FOOD, ciekawych stoisk wystawienniczych podczas takich imprez, gwiazdach kulinarnych i idei Kraju Partnerskiego opowiadała pani Agata Szczepaniak, Kierownik Projektu NATURA FOOD i beECO, w Międzynarodowych Targach Łódzkich.

Dzień dobry. Jak organizuje się Targi podczas, których gośćmi są gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych? Ciężko było się skontaktować z Panem Grzegorzem Łapanowskim czy Carlosem Gonzalez Tejera?

Nasza przygoda z Grzegorzem Łapanowskim zaczęła się już 3 lata temu i ze względu na to, iż Grzegorz jest jednym z najbardziej zaangażowanych kucharzy w Polsce w uświadamianiu najmłodszych o zaletach zdrowego żywienia jest on nam bardzo bliski. Już dzisiaj możemy z powodzeniem powiedzieć, że w przyszłym roku najmłodsi znów będą mogli brać udział w warsztatach TOP CHEFA i wyczarować wspólnie jakieś smaczne i zdrowe danie.

Jak wiele stoisk i wystawców można było zobaczyć podczas tegorocznej edycji NATURA FOOD?

Tegoroczna edycji targów NATURA FOOD była okazją do zapoznania się z ofertę ponad 300 uznanych producentów z kraju i zagranicy. Byli wśród nich wytwórcy ekożywności o dużym potencjale rynkowym oraz firmy rodzinne, funkcjonujące na rynkach lokalnych. Propozycje polskich firm wzbogacili wystawcy zagraniczni z Czech, Litwy, Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Węgier – Kraju Partnerskiego tegorocznej imprezy.

Jakie było najciekawsze stoisko, które zwiedzający mogli obejrzeć, a jakie najdziwniejsze?

Na pewno jednym z najciekawszych stoisk 6. targów NATURA FOOD było stoisko narodowe Kraju Partnerskiego, czyli Węgier. Różnorodna oferta produktów prosto znad Balatonu. Wszystkie zaprezentowane produkty miały certyfikaty ekologiczne. Ciekawe również w tym roku były stoiska z 10 regionów Polski. Na targach NATURA FOOD najważniejsze są jednak produkty i ich prezentacja, dlatego nie umiałabym wskazać jakiś nietypowych i wyszukanych ekstrawagancji jeżeli chodzi o aranżacje stoiska.

Mają Państwo już statystyki Targów? Jak wiele osób odwiedziło Targi Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej NATURA FOOD?

Targi Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej NATURA FOOD i beECO odwiedziło ponad 12 tys. gości z całego kraju.

NATURA FOOD 2013 odnotowała 20% przyrost powierzchni wystawienniczej i liczby wystawców. W stosunku do roku ubiegłego zanotowaliśmy również 20% wzrost liczby zwiedzających. A to oznacza, że Targi odwiedziło ponad 12 tys. osób.

Co ważne niebyli to tylko konsumenci i miłośnicy dobrego smaku, ale także osoby zainteresowane nawiązaniem kontaktów biznesowych, poszukujące dostawców i kontrahentów żywności wysokiej jakości. Wzrost gości biznesowych odwiedzających Targi świadczy o rozwoju rynku ekożywności i ekoproduktów, a tym samym o większych możliwościach prowadzenia biznesu w tej ciekawej i perspektywicznej branży. Jest to również dowód, że zmniejszamy dystans do krajów, w których styl eko od dawna jest mocną gałęzią gospodarki. Z relacji wystawców wynika, że wśród odwiedzających znajdowało się wielu właścicieli sklepów Eko i że zdrową żywnością, którzy poszukiwali ciekawej oferty dla klientów ze swojego regionu. Wysoką ocenę NATURA FOOD wystawili również wystawcy. Udział w targach przyniósł im bowiem wymierne korzyści biznesowe i marketingowe, co mamy nadzieję przełoży się na większą ilość klientów i rozwój prowadzonych przez nich firm.

Przygotowują się już Państwo do kolejnej edycji Targów? Jest już znana data?

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej NATURA FOOD oraz Targów Ekologicznego Stylu Życia odbędzie się już za rok w dniach 3-5 października, w Łodzi.

Czym ciekawym chcą Państwo zaskoczyć odwiedzających w przyszłym roku? Są już jakieś pomysły, które można zapowiedzieć?

Tak naprawdę tegoroczna edycja NATURA FOOD otworzyła przed nami zupełnie nowe możliwości. Dzięki nadaniu Węgrom statusu Kraju Partnerskiego, możemy już teraz powiedzieć, że na pewno w przyszłym roku NATURA FOOD będzie gościć liczną grupę wystawców z zagranicy. Jeszcze nie możemy zdradzić, kto tym razem będzie Krajem Partnerskim. Poza tym z roku na rok staramy się, aby zaproponować naszym wystawcom nowe rozwiązania i tak też planujemy na kolejną edycję. Jednak teraz jeszcze za, wcześnie na tego typu zapowiedzi.

Agata Szczepaniak – Kierownik Projektu NATURA FOOD i beECO, w Międzynarodowych Targach Łódzkich od maja 2012 roku zajmuje się promocją imprez targowych. Wcześniej Account Executive w jednej z łódzkich agencji PR.

Polecane artykuły