Tegorocznym motto kampanii było hasło: Myśl Globalnie Działaj Lokalnie – i była to największa w historii kampania promocyjna w przemyśle targowym na świecie. Chodzi o to, aby każda osoba, która pracuje w branży targowej i przemyśle spotkań, w tym jednym dniu w roku włączyła się w światową akcję, szerząc dobre wieści na temat znaczenia branży targowej w gospodarce, pozytywnego oddziaływania branży na tworzenie miejsc pracy, kontakty międzyludzkie, rozwój biznesu, innowacyjność i lokalne inwestycje.

logo światowych dni targów

Jeśli przyjrzycie się liczbom, stwierdzicie, że to nic dziwnego, że przemysł targowy ma tak wielki wpływ na wzrost gospodarczy regionów i państw. Przemysł targowy generuje obroty wielkości 49 miliardów Euro, przez co przynosi ogromne korzyści społeczne i gospodarcze. Każdego roku na świecie odbywają się dziesiątki tysięcy targów, które służą 4 400 000 wystawcom i 260 milionom zwiedzających!

Ta ogromna skala i potencjał przemysłu targowego oznaczają olbrzymie możliwości zrobienia kariery zawodowej w naszej branży. UFI szacuje, że przemysł targowy tworzy około 1,8 miejsc pracy na pełnych etatach – zarówno w firmach targowych, jak i w turystyce biznesowej oraz usługach związanych z organizacją wydarzeń targowych.

W okresie przygotowań do obchodów 7 czerwca 2017 roku 38 stowarzyszeń targowych z całego świata zobowiązało się do podjęcia aktywnej kampanii online – na stronach internetowych i w mediach społecznościowych, poprzez publikowanie faktów i liczb potwierdzających siłę i znaczenie przemysłu targowego. Na całym świecie odbyło się również cały szereg wydarzeń okolicznościowych mających na celu wsparcie kampanii i nadanie jej wysokiej rangi. Na przykład AUMA – Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego, zorganizowało w Berlinie forum eksperckie pod nazwą „Targi jako centra innowacji – od nauki do biznesu”. Targi okazują się być bowiem doskonałą platformą łączącą innowacje naukowe i przedsiębiorstwa działające w wielu sektorach gospodarki. W atrium Uniwersytetu Technicznego w Berlinie stanęła scena, na której eksperci i uczestnicy forum dyskutowali na temat targów i innowacji. Forum skierowane było do centrów transferu technologii, organizatorów targów, stowarzyszeń branżowych i uczelni wyższych. Wśród tematów były m.in. relacje między targami i nauką, targi jako potężne narzędzie marketingu i komunikacji nauki, start-upy. W Rosji natomiast organizowany jest ExpoMotoRace, który przejechał przez miasta targowe. W Hongkongu odbył się 1. Piłkarski Puchar Przyjaźni z okazji Światowego Dnia Targów, a w Makao nawet skoki na bungee.

Wszystkie te aktywności miały za zadanie przyciągnąć uwagę osób spoza branży targowej i miejmy nadzieję, że przyczyniły się do wzrostu ciekawości i zainteresowania targami większej liczby młodych profesjonalistów. Naszej branży bardzo potrzebne są nowe talenty, aby móc dobrze przygotować się na przyszłość. To duże wyzwanie dla nas, aby nie tylko przyciągnąć młode talenty do pracy w naszej branży ale również i po to, by zatrzymać tych młodych ludzi na dłużej. Jedną z aktualnych misji UFI jest właśnie wspieranie młodych talentów; dlatego powstał realizowany już drugi rok z rzędu projekt UFI Next Generation Leadership. Uczestnicy projektu przyjadą na Europejską Konferencję UFI w Kolonii.

Global Exhibitions Day: Myśl Globalnie – Działaj Lokalnie

Światowy Dzień Targów jest szansą dla nas wszystkich aby uczcić przemysł targowy i promować informację na temat pozytywnego oddziaływania targów na powstawanie miejsc pracy, rozwój działalności biznesowej, kontakty międzyludzkie, rozwój innowacji i inwestycje lokalne.

W tym roku skupiliśmy nasz przekaz informacyjny na czterech kluczowych komunikatach, które UFI oraz Partnerzy ŚDT szerzyli już od trzech miesięcy:

1. Czym są targi i po co istnieją

2. Targi pozytywnie oddziałują na regiony

3. Targi są zrównoważonym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej

4. Przemysł targowy jest doskonałym miejscem na zrobienie przez Ciebie kariery zawodowej

Publikowane online i offline, na całym świecie, te kluczowe komunikaty zawierają informacje potwierdzone danymi statystycznymi. Dodatkowo niektórzy nasi partnerzy przetłumaczą infografiki i wyprodukują filmiki, podczas gdy inni wezmą udział w quizie #GEDQuiz i zaadoptują wszystkie materiały promocyjne, aby skierować je do swoich grup docelowych.

* Kampanię wspiera 38 Partnerów GED działających pod parasolem UFI:

AAXO (Afryka Południowa), AEFI (Włochy), AEO (Wielka Brytania), AFE (Hiszpania), AFECA (Azja), AFIDA (Ameryka Południowa i Środkowa), AMPROFEC (Meksyk), AOCA (Argentyna), AUMA (Niemcy), CAEM (Kanada), CEFA (Europa Środkowa), CENTREX (Europa Środkowa), CFI (Włochy), EEAA (Australoazja), EEIA (Unia Europejska), EFU (Ukraina), EMECA (Europa), EXSA (Afryka Południowa), FAIRLINK (Szwecja), FAMAB (Niemcy), HKECIA (Hong Kong), IAEE (USA), IDFA (Niemcy), IECA (Indonezja), IEIA (Indie), IELA (Świat), LECA (Liban), MACEOS (Malezja), MFTA (Makao), PCEI (Polska), RUEF (Rosja), SACEOS (Singapur), SECB (Singapur), SISO (USA), TEA (Tajlandia), TFOA (Turcja), UBRAFE (Brazylia) and UNIMEV (Francja).

Global Exhibitions Day Awards – Nagrody Światowego Dnia Targów

Magazyn „Exhibition World” (EW), partner medialny UFI, ustanowił i zainaugurował Nagrody Światowego Dnia Targów, aby uczcić wszystkie najrozmaitsze kreatywne inicjatywy, które pojawią się wokół obchodów ŚDT 7 czerwca 2017 roku.

Nagrody Światowego Dnia Targów mają poparcie UFI i zostaną przyznane przez jury złożone z sędziów z EW i UFI.

Ustanowiono następujące kategorie:

1. Najbardziej Kreatywne Działanie: dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu

2. Największe Przedsięwzięcie Online w Szerokiej Skali: w uznaniu dla najbardziej ambitnej inicjatywy marketingowej zrealizowanej w sieci

3. Największe Przedsięwzięcie Offline w Szerokiej Skali: dla najbardziej spektakularnej akcji offline

4. Najlepsza Inicjatywa Wspierająca: nagroda dla inicjatywy, która najlepiej wspiera targi jako branżę.

Zwycięzcy zostaną przedstawieni w najbliższej edycji magazynu EW oraz otrzymają nagrodę. Jako część obchodów ŚDT, w okresie przed Światowym Dniem Targów magazyn „Exhibition World” zamieści w sieci blogi i przykłady akcji promocyjnych.

Global Exhibitions Day na kanale YouTube

www.ufi.tv, kanał UFI na YouTube, prezentuje dedykowane Światowemu Dniu Targów playlistę zawierająca ponad 80 filmików. UFI próbuje wyłapać najlepsze filmiki #GED17 krążące w sieci i dodaje je do kolekcji.

Przemysł targowy jest doskonałym miejscem na zrobienie kariery zawodowej

#GED17 zwraca szczególną wagę na ludzki aspekt targów. Kampania eksponuje szeroki wachlarz możliwości zawodowych, jakie przemysł targowy ma do zaoferowania, dlatego prezentuje głosy przemysłu targowego – obecnych i przyszłych profesjonalistów branży. To głosy profesjonalistów, którzy są zajmują się targami od ponad 30 lat, a także studentów, którzy właśnie stawiają pierwsze kroki zawodowe w przemyśle targowym.

Źródło: UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego www.ufi.org,  Polska Izba Przemysłu Targowego www.polfair.pl

 

Polecane wpisy