IMG_3153W dniach 5–9 marca w Dusseldorfie odbyły się Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów, Sprzedaży i Reklamy EuroShop 2017. To największe i najważniejsze targi w swojej branży na świecie.

W zakresie wyposażenia, organizacji i zabezpieczenia sklepów, magazynów i pozostałych komórek handlowych kontrahenci otrzymują kompleksową ofertę technologii i innowacyjnych rozwiązań. W tym roku targi były szczególnie udane: 2368 wystawców z 61 krajów anonimowo podało, że wydarzenie zaowocowało w intratne transakcje i pomogło w nawiązaniu kontaktów; aż 113000 odwiedzających (to liczba o 4% większa od frekwencji na poprzednich targach) przybyło do miasta nad Renem by zbierać informacje, czy poszerzać horyzonty jeśli chodzi o pomysły i trendy dla sprzedawców i detalistów.

Hans Werner Reinhard, dyrektor zarządzający Messe Dusseldorf (organizator), podał do informacji, że:  „EuroShop 2017 pokonał poprzednie targi w każdej dziedzinie”.

Odwiedzający łącznie reprezentowali aż 138 krajów. Reinahard skomentował ten fenomen w następujący sposób: „na świecie wiadomo, że targi w Dusseldorfie to numer jeden w branży. Za granicą ciągle rośnie zainteresowanie naszym wydarzeniem”.

Tematami przewodnimi EuroShop 2017 były: postępująca digitalizacja sprzedaży detalicznej, rozwiązania w dostosowanej do potrzeb sprzedaży wielokanałowej, oraz emocjonalizacja doświadczeń zakupowych.

Obecnie sprzedaż detaliczna w trybie online napędza inwestycje w sklepach stacjonarnych. Sprzedawcy dwoją się i troją aby ich sklepy wyglądały coraz lepiej z powodu dużej konkurencji, która panuje w świecie online.

Obecnie wielu sprzedawców stacjonarnych stara się inwestować w swoje sklepy online, a sprzedawcy internetowi dążą do otwarcia sklepów stacjonarnych. EuroShop łączy te dwa światy – twierdzi Michael Gerling, dyrektor wykonawczy EHI Retail Institute.

EuroShop 2017 pokazał również jak ważna jest emocjonalizacja w odniesieniu do doświadczeń zakupowych. Konsumenci potrzebują bodźców, które zachęcą ich do kupna.

w targach wzięły udział również wiodące firmy wystawiennicze z Polski, w tym Członkowie Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Udział polskich firm koordynowała firm A.S. Messe Consulting z Warszawy, która jest oficjalnym przedstawicielem organizatora Messe Duesseldorf w Polsce.

IMG_3180

Źródło: euroshop-tradefair.com/cgi-bin/md_euroshop/lib/pub/tt.cgi/Final_Press_Release_EuroShop_2017_Retailers_Eager_to_Invest.html?oid=37168&lang=2&ticket=g_u_e_s_t
Tłumaczenie: Szymon Kowalczyk

Polecane wpisy