Jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, gorąco zachęcamy Was do przyłączenia się do tej pozytywnej kampanii promocyjnej Światowy Dzień Targów, którą od 2016 roku UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego realizuje przy wsparciu Partnerów z całego świata: regionalnych i krajowych stowarzyszeń targowych oraz licznych organizatorów targów, operatorów obiektów targowo-konferencyjnych oraz dostawców usług dla przemysłu targowego.
Każdy może wziąć udział w kampanii na swój własny sposób, czy to biorąc udział w wydarzeniu okolicznościowym z tej okazji, czy pisząc kilka postów w mediach społecznościowych. Rozejrzyjcie się, czy wokół Was organizowany jest taki event i prześlijcie informację o nim do znajomych, a może sami zorganizujcie takie wydarzenie. Poznajcie nowych znajomych z tej okazji.
Tegorocznym motto kampanii jest hasło: Myśl Globalnie Działaj Lokalnie – i będzie to największa w historii kampania promocyjna w przemyśle targowym na świecie.
Chodzi o to, aby każda osoba, która pracuje w branży targowej i przemyśle spotkań, włączyła się w światową akcję w dniu 7 czerwca, szerząc dobre wieści na temat znaczenia branży targowej w gospodarce, pozytywnego oddziaływania branży na tworzenie miejsc pracy, kontakty międzyludzkie, rozwój biznesu, innowacyjność i lokalne inwestycje.
Jeśli przyjrzycie się liczbom, stwierdzicie, iż to nic dziwnego, że przemysł targowy ma tak wielki wpływ na wzrost gospodarczy regionów i państw. Przemysł targowy generuje obroty wielkości 49 miliardów Euro, przez co przynosi ogromne korzyści społeczne i gospodarcze. Każdego roku, na świecie odbywają się dziesiątki tysięcy targów, które służą 4 400 000 wystawców i 260 milionom zwiedzających!
Ta ogromna skala i potencjał przemysłu targowego oznaczają olbrzymie możliwości zrobienia kariery zawodowej w naszej branży. UFI szacuje, że przemysł targowy tworzy około 1,8 miejsc pracy na pełnych etatach – zarówno w firmach targowych, jak i w turystyce biznesowej oraz usługach związanych z organizacją wydarzeń targowych.
W okresie przygotowań do obchodów 7 czerwca 2017 roku, 38 stowarzyszeń targowych z całego świata, zobowiązało się do podjęcia aktywnej kampanii online – na stronach internetowych i w mediach społecznościowych, poprzez publikowanie faktów i liczb potwierdzających siłę i znaczenie przemysłu targowego. Na całym świecie odbędzie się również cały szereg wydarzeń okolicznościowych mających na celu wsparcie kampanii i nadanie jej wysokiej rangi. Na przykład AUMA – Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego, planuje organizację w dniu 7 czerwca w Berlinie forum eksperckiego pod nazwą „Targi jako centra innowacji – od nauki do biznesu”. Targi okazują się być bowiem doskonałą platformą łączącą innowacje naukowe i przedsiębiorstwa działające w wielu sektorach gospodarki. W atrium Uniwersytetu Technicznego w Berlinie stanie scena, na której eksperci i uczestnicy forum będą dyskutować na temat targów i innowacji. Forum skierowane jest do centrów transferu technologii, organizatorów targów, stowarzyszeń branżowych i uczelni wyższych. Wśród tematów są m.in. relacje między targami i nauką, targi jako potężne narzędzie marketingu i komunikacji nauki, start-upy. W Rosji natomiast organizowany jest ExpoMotoRace, który przejedzie przez miasta targowe. W Kong Kongu odbędzie się 1. Piłkarski Puchar Przyjaźni z okazji Światowego Dnia Targów, a w Makao nawet skoki na bungee.
Wszystkie te aktywności mają za zadanie przyciągnąć uwagę osób spoza branży targowej i miejmy nadzieję, że przyczynią się do wzrostu ciekawości i zainteresowania targami większej liczby młodych profesjonalistów. W końcu naszej branży bardzo potrzebne są nowe talenty, aby móc dobrze przygotować się na przyszłość. To duże wyzwanie dla nas, aby nie tylko przyciągnąć młode talenty do pracy w naszej branży ale i aby zatrzymać tych młodych ludzi na dłużej. Jedna z aktualnych misji UFI jest właśnie wspieranie młodych talentów, dlatego powstał projekt UFI Next Generation Leadership dla liderów młodego pokolenia i realizowany jest drugi rok z rzędu, przy wsparciu firmy UBM. Uczestnicy projektu przyjadą na Europejską Konferencję UFI w Kolonii. Wiedza, którą zdobędą tam będzie niezmiernie cennym nabytkiem.
Global Exhibitions Day: Myśl Globalnie – Działaj Lokalnie
Światowy Dzień Targów jest szansą dla nas wszystkich aby uczcić przemysł targowy i promować informację na temat pozytywnego oddziaływania targów na powstawanie miejsc pracy, rozwój działalności biznesowej, kontakty międzyludzkie, rozwój innowacji i inwestycje lokalne.
W tym roku skupimy nasz przekaz informacyjny na czterech „kluczowych komunikatach”, które UFI oraz Partnerzy ŚDT szerzą już od trzech miesięcy:
- Czym są targi i po co istnieją
- Targi pozytywnie oddziałują na regiony
- Targi są zrównoważonym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej
- Przemysł targowy jest doskonałym miejscem na zrobienie przez Ciebie kariery zawodowej
Publikowane online i offline, na całym świecie, te kluczowe komunikaty zawierają informacje potwierdzone danymi statystycznymi. Dodatkowo niektórzy nasi partnerzy przetłumaczą infografiki i wyprodukują filmiki, podczas gdy inni wezmą udział w quizie #GEDQuiz i zaadoptują wszystkie materiały promocyjne, aby skierować je do swoich grup docelowych.
Zarówno w UFI, jak i w partnerskich stowarzyszeniach targowych, wykorzystane zostaną wszystkie siły, aby zaktywizować tylu fanów przemysłu targowego, ilu tylko można. 7 czerwca 2017 roku zapowiada się na wyjątkowy dzień dla nas wszystkich!
Spójrzcie na aktualizowaną listę wydarzeń i działań planowanych wokół Światowego Dnia Targów 2017 #GED17 na stronie www.ufi.org/ged. Lista jest na bieżąco aktualizowana. Jeśli planujecie wydarzenie lub jakąś aktywność, przekażcie informację na ten temat aby mogła zostać opublikowana na – na adres: ged@ufi.org.
* Kampanię wspiera 38 Partnerów GED działających pod parasolem UFI:
AAXO (Afryka Południowa), AEFI (Włochy), AEO (Wielka Brytania), AFE (Hiszpania), AFECA (Azja), AFIDA (Ameryka Południowa i Środkowa), AMPROFEC (Meksyk), AOCA (Argentyna), AUMA (Niemcy), CAEM (Kanada), CEFA (Europa Środkowa), CENTREX (Europa Środkowa), CFI (Włochy), EEAA (Australoazja), EEIA (Unia Europejska), EFU (Ukraina), EMECA (Europa), EXSA (Afryka Południowa), FAIRLINK (Szwecja), FAMAB (Niemcy), HKECIA (Hong Kong), IAEE (USA), IDFA (Niemcy), IECA (Indonezja), IEIA (Indie), IELA (Świat), LECA (Liban), MACEOS (Malezja), MFTA (Makao), PCEI (Polska), RUEF (Rosja), SACEOS (Singapur), SECB (Singapur), SISO (USA), TEA (Tajlandia), TFOA (Turcja), UBRAFE (Brazylia) and UNIMEV (Francja).
Global Exhibitions Day Awards – Nagrody Światowego Dnia Targów
Magazyn Exhibition World (EW), partner medialny UFI, ustanowił i zainaugurował Nagrody Światowego Dnia Targów, aby uczcić wszystkie najrozmaitsze kreatywne inicjatywy, które pojawią się wokół obchodów ŚDT 2017 – 7 czerwca 2017 roku.
Nagrody Światowego Dnia Targów mają poparcie UFI i zostaną przyznane przez jury złożone z sędziów z EW i UFI.
Ustanowiono następujące kategorie:
- Najbardziej Kreatywne Działanie: dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu
- Największe Przedsięwzięcie Online w Szerokiej Skali: w uznaniu dla najbardziej ambitnej inicjatywy marketingowej zrealizowanej w sieci
- Największe Przedsięwzięcie Offline w Szerokiej Skali: dla najbardziej spektakularnej akcji offline
- Najlepsza Inicjatywa Wspierająca: nagroda dla inicjatywy, która najlepiej wspiera targi jako branżę.
Zwycięzcy zostaną przedstawieni w najbliższej edycji magazynu EW oraz otrzymają nagrodę. Jako część obchodów ŚDT, w okresie przed Światowym Dniem Targów magazyn Exhibition World zamieści w sieci blogi i przykłady akcji promocyjnych.Masz plany na #GED17 i chcesz się nimi pochwalić? Zgłoś się do Toma Halla z EW: thall@mashmedia.net
Global Exhibitions Day na kanale YouTube
www.ufi.tv, kanał UFI na YouTube, prezentuje dedykowane Światowemu Dniu Targów playlistę zawierająca ponad 80 filmików. UFI próbuje wyłapać najlepsze filmiki #GED17 krążące w sieci i dodaje je do kolekcji. Ale jeśli chcesz sprawdzić czy twój film jest na liście, skontaktuj się z nami i wyślij link na: ged@ufi.org.
Przemysł targowy jest doskonałym miejscem na zrobienie przez Ciebie kariery zawodowej
#GED17 zwraca szczególną wagę na ludzki aspekt targów. Kampania eksponuje szeroki wachlarz możliwości zawodowych jakie przemysł targowy ma do zaoferowania, dlatego prezentuje głosy przemysłu targowego – obecnych i przyszłych profesjonalistów branży. To głosy profesjonalistów którzy są zajmują się targami od ponad 30 lat, a także studentów, którzy właśnie stawiają pierwsze kroki zawodowe w przemyśle targowym.
Źródło: UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego www.ufi.org, Polska Izba Przemysłu Targowego www.polfair.pl