Raport pod tytułem „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych” wydała Grupa Hotelowa Orbis. Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu, jakość usług, personalizacja i elastyczność w kontaktach to najważniejsze cechy oferty poszukiwane przez meeting plannerów. Jak wynika z badań w 2014 roku wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi będą rosły. 

– Jako największa sieć hoteli w Polsce wyznaczamy trendy, działamy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży usług hotelowych w naszym kraju. Badamy rynek, poddajemy analizie trendy światowe i zachowania konsumenckie. Raport „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, to drugie zaawansowane, jakościowe badanie, które może stać się cennym źródłem inspiracji niezbędnej do podnoszenia efektywności i konkurencyjności naszej branży – powiedział David Henry, SVP Sales, Marketing Distribution and Revenue Management w Grupie Hotelowej Orbis.

Jak pokazują wyniki raportu, wysokość budżetu przeznaczanego na organizację imprez MICE (Meetings, incentives, conferences, and exhibitions/events) jest w kompetencjach Prezesa, CEO i Top managementu (42%). Następne osoby w przedsiębiorstwach, które podejmują tego typu decyzje to HR Managerowie (20%) i Sales Managerowie (17%).

Kwoty przeznaczane na noclegi są uzależnione od charakteru zaplanowanego wydarzenia. Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł/os, na imprezy integracyjne i motywacyjne – od 200 do 1 000 zł/os, a na konferencje i wystawy do 400 zł/os.

Biorąc pod uwagę wielkość firmy i kwotę przeznaczaną na imprezy MICE na jednego pracownika, najwięcej środków wydają duże firmy (35%) od 300 zł do 15 000 zł. Średnie przedsiębiorstwa (35%) od 300 zł do 700 zł, a firmy małe (25%) i mikro (5%) od 200 zł do 1 500 zł.

Dla klientów agencji organizującej MICE najbardziej istotne są dogodne warunki finansowe (59%), kontakt bezpośredni (51%), szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji (39%), efekt „wow” (planowane wrażenia grupy docelowej jakie odniosą z imprezy – 35%), dyspozycyjność́ 24/7 i kompetencja osoby przydzielonej do imprezy (31%), doświadczenie, rekomendacje, pozytywne referencje, bogate portfolio imprez zrealizowanych przez agencję (28%).

Jak wynika z raportu „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, przy organizacji imprez MICE i wyborze destynacji, jako najważniejsze kryterium respondenci wskazywali lokalizację i komfortowy dojazd (39%), pomysł na program i tematykę spotkania (34%). Na trzecim miejscu znalazła się dostępność dla danej liczby uczestników (27%).

Decyzja o organizacji wydarzenia w konkretnym hotelu jest podyktowana przede wszystkim charakterem imprezy. Jeśli chodzi o spotkania, konferencje i wystawy dla 59% respondentów najbardziej istotna jest lokalizacja. Relację ceny usługi do jakości wskazało 57%, bazę noclegową, sale konferencyjne 51%, standard hotelu 48%, jakość oferty gastronomicznej 47%, a przyjazną atmosferę 46%.

Więcej informacji i danych można znaleźć w samym raporcie:

Najnowsze trendy w branży MICE

Polecane artykuły