A4_połowa_poziomTo główne hasło rozpoczynającej się ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Jej celem jest zachęcenie Polaków do odwiedzania targów i skorzystania z ich kompleksowej oferty. Targi dają więcej: czasu, kontaktów, wiedzy, pieniędzy – do tego będą przekonywać autorzy kampanii, która zakłada m.in. emisję spotów w sieci kin Multikino, telewizji i promocję w internecie, w tym na specjalnej stronie internetowej targidajawiecej.pl. Kampanię na zlecenie PIPTu będzie realizować Grupa PRC.

Sukces zaczyna się od spotkań

Mimo rozwoju e-handlu i innych narzędzi internetowych przedsiębiorcy nadal pojawiają się na targach, co pokazują twarde dane. Niemal 1,5 miliona zwiedzających, 29 tysięcy wystawców, ponad 760 tysięcy metrów kwadratowych wynajętej powierzchni w ponad dwustu imprezach – tak w liczbach prezentowały się targi branżowe w 2015 roku. Imprezy targowe w Polsce przeżywają swoisty renesans i poziomem nie odbiegają od tych w Niemczech, Stanach Zjednoczonych czy odległych Chinach. Poznań, Warszawa, Gdańsk i Kraków są istotnym punktem w kalendarzach wystawców i zwiedzających z Polski i zagranicy.

Targi w Polsce pełnią ważną rolę jako miejsce międzynarodowego handlu i zbytu produktów i usług. Statystyki dowodzą atrakcyjności i przydatności polskich targów jako instrumentu komunikacji biznesowej i marketingu dla przedsiębiorców – wystawców i zwiedzających, z kraju i zagranicy – mówi Przemysław Trawa, Prezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

Targi są modne

Jak wynika z danych PIPT, w ostatnich latach stale rośnie liczba zwiedzających targi w Polsce. W 2015 roku liczba ta zwiększyła się o 15%. Z kolei w porównaniu z 2014 rokiem, w minionym o 2% wzrosła liczba wystawców. Co więcej znacznie zmieniła się struktura z uwagi na kryterium pochodzenia wystawców. Udział wystawców międzynarodowych na polskich imprezach targowych wzrósł aż o 7%.

Formuła targów w Polsce ewoluuje zgodnie z oczekiwaniami klientów oraz ze światowymi trendami, np. ulega rozszerzeniu o liczne imprezy towarzyszące, do których należą zarówno specjalistyczne konferencje i seminaria z udziałem ekspertów z różnych branż, jak i imprezy rozrywkowe. Ponadto polskie targi zapraszają wystawców i zwiedzających do atrakcyjnych, nowoczesnych, w pełni wyposażonych, fachowo zarządzanych obiektów targowo-konferencyjnych. W ostatnich latach wiele z nich rozbudowano i poddano modernizacji, powstały też zupełnie nowe obiekty – dodaje Przemysław Trawa.

Ogólnopolska kampania Targi dają więcej ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na targach coś dla siebie. Dzięki nim zarówno zwiedzający, jak i przedsiębiorcy zyskują nowych klientów, oszczędzają czas, bogacą się w wiedzę i rozległe kontakty oraz rozwijają swoje pasje.

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego, polfair.pl

Polecane wpisy