raport satysfakcji z targów ufi

Specjaliści z UFI oraz Explori połączyli siły w próbie znalezienia odpowiedzi na zagadnienie zachowań gości podczas targów na całym świecie. Wyniki badań dają do myślenia; sprawozdanie przygotowano i napisano wspólnie, przy wsparciu SISO – The Society of Independent Show Organizers.

Analizę behawioralną oparto na bazie danych Explori. Dostarcza kluczowych danych dotyczących lojalności, stopnia poparcia dla danej firmy, potrzeb zwiedzającego oraz stopnia, w jakim są one spełniane przez przedsiębiorstwo.

Targi osadzone na bardziej rozwiniętych rynkach cieszą się zazwyczaj większym powodzeniem i satysfakcją, jednak te z mniej dojrzałych rynków charakteryzuje wyższy poziom przywiązania oraz tendencji do powracania na wydarzenia.

Daje się również zauważyć znacząca różnica pomiędzy elementami podkreślanymi przez usatysfakcjonowanych oraz niezadowolonych gości: ci drudzy niemal w ogóle nie skupiają się na tzw. „czynnikach higienicznych” – jak układ hali targowej, catering czy oznakowanie – a za powód swego rozczarowania wskazują o wiele poważniejsze problemy.

Choć, jak można było się spodziewać, raport ukazuje odmienne wzory percepcyjne i zachowawcze u grup społecznych z rozmaitych branż oraz zakątków świata, to zwraca uwagę fakt, że pewne globalne trendy są uniwersalne. Zdaje się, że większość zwiedzających pragnie innowacji w swoich sektorach, szczególnie podczas wystaw przedkładając ten element ponad treści edukacyjne czy też środowisko sieciowe.

Streszczenie badania można bezpłatnie przeczytać na www.ufi.org/research.

Polecane wpisy